Liten jente som sitter på fanget til moren sin i en leir i Somalia

Somalia: En halv million barn står i fare for å dø

Mer enn sju millioner mennesker lever i akutt matusikkerhet i Somalia. I høst kan det bli erklært hungersnød i landet. – Skal vi unngå en ny og storstilt katastrofe, har vi ingen tid å miste, sier Dagfinn Høybråten, generalsekretær i Kirkens Nødhjelp.

Frustrert kvinne i Somalia 2022.

Regjeringen senker lista for rike lands innsats mot fattigdom.

Verden vil ikke forstå at Norge lar være å opprettholde et bistandsnivå på 1% av BNI. Jeg frykter at regjeringens dramatiske senkede ambisjoner vil ha ringvirkninger og at andre rike land vil følge etter, sier Dagfinn Høybråten, generalsekretær i Kirke...

Skattetriksing

Stopp skattetriksing nå! Vi trenger en global skatteavtale

Når noen selskaper og enkeltpersoner trikser med skatten, går samfunnet glipp av store pengesummer. Penger som kunne gått til skoler, sykehus og det grønne skiftet. Vi kan ikke akseptere at de aller rikeste sniker seg unna skatteregningen.

Gjengvolden har økt kraftig etter attentatet mot Haitis president i fjor.

Det er full krise. Men vi kan ikke gi opp Haiti

Jeg har som mange andre hatt ferie nå, noe utenlands og noe i Norge. Da kunne jeg legge fra meg arbeidsoppgavene. Men bekymringen for mine kolleger i Haiti var det vanskelig å legge fra seg.

Mann som står i ruiner

Kirkens Nødhjelp klar for innsats i jordskjelvområdet

22. juni ble Paktika-provinsen øst i Afghanistan rammet av jordskjelv. Over 1000 mennesker mistet livet. Kirkens Nødhjelp og vår lokale partner skal reparere og gjenoppbygge ødelagte hus og sanitæranlegg, samt dele ut hygiene- og nødhjelpsartikler.